• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast då borde man iaf vetat att det skulle bli dyrt…
Sen tror jag väldigt många har noll koll eller inte bryr sig.

Det kändes för mig ganska uppenbart att det skulle bli precis såhär när dom släckte senaste reaktorn, det hade ju blivit liknande när de andra släckts.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Lite nyfiken ... När tycker du att man skulle ha bundit sina avtal?
Det skrev jag inte att man skulle göra nån gång men det kan ju inte komma som en kalldusch att man får höga elräkningar om man har koll på sina avtal? Vi bor i dyraste delen i landet gällande elen och vi har sen det börja skena gått in många ggr varje vecka för att se hur mycket el vi använder och vad räkningen kommer landa på på ett ungefär.
 

007

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 September 2016
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Kan man på något sätt se om en omprövnings-begäran är under "behandling" eller fortfarande i kö?
Skickade in en i månadsskiftet nov/dec men kan inte se om någon börjat behandla ärendet.
Är liiiite otålig kan man nog lugnt säga...
Jaghar skickat in omprövning månadsskiftet okt/nov och har inte hört något ännu. Kollade nu på väntetider och det står 4 mån för omprövningar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jaghar skickat in omprövning månadsskiftet okt/nov och har inte hört något ännu. Kollade nu på väntetider och det står 4 mån för omprövningar.
Kan tycka att väntetiden för just omprövning nu verkar vara ABSURD ! Inte minst med tanke på att det samtidigt framgår att väntetiden för att få veta om man får inledande skuldsanering BARA är två månader…
En omprövning kan ju många ggr handla om att ekonomin har försämrats och så länge inte omprövningen har behandlats, så gäller tidigare beslut, vilket kan få ödesdigra konsekvenser för den som har fått sämre ekonomi…

Sen förstår jag likväl att väntetiden är lång med tanke på att många verkar skicka in omprövningar i tid & otid…men likväl… 4 månaders behandlingstid är fööör lång tid… :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan tycka att väntetiden för just omprövning nu verkar vara ABSURD ! Inte minst med tanke på att det samtidigt framgår att väntetiden för att få veta om man får inledande skuldsanering BARA är två månader…
En omprövning kan ju många ggr handla om att ekonomin har försämrats och så länge inte omprövningen har behandlats, så gäller tidigare beslut, vilket kan få ödesdigra konsekvenser för den som har fått sämre ekonomi…

Sen förstår jag likväl att väntetiden är lång med tanke på att många verkar skicka in omprövningar i tid & otid…men likväl… 4 månaders behandlingstid är fööör lång tid… :(
Absurd? Oj.
Man har lagt enorma resurser på att kapa köerna för skuldsaneringsansökningar, det har prioriterats.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kan man på något sätt se om en omprövnings-begäran är under "behandling" eller fortfarande i kö?
Skickade in en i månadsskiftet nov/dec men kan inte se om någon börjat behandla ärendet.
Är liiiite otålig kan man nog lugnt säga...
Skickade in min omprövning 1 november och har ännu ej fått något beslut.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp